Administrativ handläggare till säkerhetsavdelningen
Säkerhetsavdelningen
KommunStockholm
LänStockholms län
Utlyst28 oktober 2024
Ansök senast01 november 2024
ReferensnummerA623.601/2024
Arbetsplatsbeskrivning
Säkerhetsavdelningen växer och vi söker nu en administrativ handläggare som är självständig och säkerhetsmedveten till vårt team i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete kommer bidra till att öka säkerheten och tryggheten för alla anställda och för att polismyndigheten ska kunna bedriva ett offensivt brottsbekämpande arbete.
Säkerhetsavdelningen består av tio enheter, varav åtta har ett operativt ansvar direkt mot polisregionerna och avdelningarna. Säkerhetsavdelningen hanterar ärenden som omfattar skydd av fysiska lokaler, medarbetarskydd, hantering av säkerhetsprövningar och säkerhetsärenden vid anställning och uppdrag, säkerhetsskyddsavtal (SUA) samt informationssäkerhet.
Arbetsbeskrivning
Som administrativ handläggare är du säkerhetsavdelningens spindel i nätet avseende det administrativa arbetet. Det innebär att du ska ansvara för mottagande och fördelning till handläggare av inkomna ärenden, administration gällande säkerhetsprövningar vid nyanställningar samt förändring av anställning, vara mötessekreterare, ansvara för arkivet samt övriga förekommande arbetsuppgifter inom administration. I arbetsuppgifterna ingår även att handlägga säkerhetsprövningar samt ärenden inom säkerhetsskyddad upphandling. Vidare utveckling av tjänsten styrs genom behov av olika administrativa arbetsuppgifter på säkerhetsavdelningen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
- Gymnasieexamen eller motsvarande
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom administration som bedöms relevant för tjänsten
- Erfarenhet av arbete med säkerhetskyddsfrågor inom myndighet
- Grundläggande IT-kunskaper
- Behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift
- Svenskt medborgarskap
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
- Eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten, tex. inom administration
- Relevant erfarenhet av arbete inom Polismyndigheten
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är effektiv, har en väl utvecklad serviceförmåga och som trivs med att hålla en hög arbetstakt. Du ska vara strukturerad, noggrann och flexibel. Att sträva efter ett gott samarbete är för dig en självklarhet liksom att kunna arbeta självständigt. Du har lätt för att se helheten och är intresserad av att ständigt förbättra ditt eget arbete såväl som verksamhetens. Mycket stor vikt läggs vid personliga egenskaper
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Karin Kajandi, karin.kajandi@polisen.se
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig HR-konsult: Sanna Hawborn Dahlstedt, sanna.hawborn-dahlstedt@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med sex månaders provanställning
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Besvara följande urvalsfrågor (pdf, 234 kB) som en del av din ansökan.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Vid användning av kompletterande bedömningsmetoder såsom tester, arbetsprov eller liknande skrivs även det in under övrigt så att det framgår i annonsen.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 1 november 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A623.601/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.