Säkerhetshandläggare
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en engagerad och driven säkerhetshandläggare till Säkerhetsavdelningen i Bergslagen. Ditt arbete är en förutsättning för att Polismyndigheten ska kunna bedriva ett offensivt brottsbekämpande arbete.
Säkerhetsavdelningen
KommunÖrebro
LänÖrebro län
Utlyst21 oktober 2024
Ansök senast01 november 2024
ReferensnummerA624.911/2024
Arbetsplatsbeskrivning
Säkerhetsavdelningen består av 10 organisatoriska enheter för säkerhetsarbete i polisregioner, de nationella avdelningarna samt ett kansli. Säkerhetsavdelningen ansvarar för Polismyndighetens verksamhetsskydd och säkerhetsskydd. Utöver detta hanterar säkerhetsavdelningen ärenden som omfattar skydd av fysiska lokaler, medarbetare, hantering av säkerhetsprövningar och säkerhetsärenden vid anställning och uppdrag, samt skydd av information.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en säkerhetshandläggare med inriktning mot kameraövervakning, larmhantering och passagekontroll med placering i Örebro.
Som säkerhetshandläggare kommer du att arbeta med säkerhets- och verksamhetsskyddsärenden på regional nivå. Du kan även behöva hantera våra övriga områden under andras frånvaro, exempelvis personalsäkerhet och skydd av medarbetare. Tjänsten leds av en regional säkerhetschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Fysisk säkerhet främst avseende kamera, larm och passagehantering
- Incidenthantering
- Utbilda internt i säkerhetsfrågor
- Utbilda och skapa förståelse för polisens säkerhetsarbete på flera olika nivåer.
Resor förekommer i tjänsten.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
- Polisexamen eller akademisk examen inom området som arbetsgivaren bedömer relevant, alternativt aktuell påvisad erfarenhet inom området som arbetsgivaren bedömer relevant.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, då arbetet kräver att du kan författa myndighetsbeslut och skrivelser
- God datorvana, exempelvis inom Officepaketet
- Erfarenhet av arbete med säkerhetssystem inom områdena kameraövervakning, inbrottslarm och passagekontroll.
- B-körkort då resor förekommer i tjänsten
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
- Erfarenhet av arbete som larm- eller säkerhetstekniker med erfarenhet av installation, driftsättning, service och underhåll.
- Erfarenhet av arbete i Unison
- Arbete med dataskydd och informationssäkerhetsarbete
För att trivas i rollen behöver du ha förståelse för säkerhetsrollen och ett stort intresse och vilja att lära dig ansvarsområdet. Du har med fördel ett tekniskt intresse, vilket kommer skapa goda förutsättningar. Du bör vara självständig med en god förmåga att tolka, utvärdera och hantera komplex och skyddsvärd information och utifrån den kunna göra urval och prioriteringar.
Du är noggrann med hög integritet, är trygg i dig själv och litar på din egen förmåga i att göra bedömningar, driva processer och ta egna initiativ. Har förmåga att växla mellan tempon för att lösa avdelningens uppdrag.
Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du har en mycket god kommunikativ förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Mats Thor, tfn 010-56 732 92.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Isabelle Nyberg, isabelle.nyberg@hotmail.com
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare säkerhet
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan. (pdf, 253 kB)
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät (pdf, 253 kB)via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 1 november 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A624.911/2024i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.