Sök

Lokalsamordnare till områdeskansli

Organisation

Polisregion Stockholm

Kommun

Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

11 november 2024

Ansök senast

25 november 2024

Referensnummer

C218250/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

PO Stockholm nord
I polisområde Stockholm nord bor närmare en miljon invånare. Ännu fler arbetar, passerar och vistas här varje dag. Vårt geografiska område sträcker sig över 14 kommuner.

Polisområde Stockholm nord är indelat i sju lokalpolisområden: Norrtälje, Södra Roslagen, Sollentuna, Solna, Järva, Järfälla och Vällingby. På polisområdesnivå finns utredningsjoursektionen, grova brottssektionen, spaningssektionen, sektionen för brott i nära relation och sektionen för operativt stöd. Vidare finns ett polisområdeskansli.

Kansli PO Stockholm nord
Områdeskansliets uppgift är att stödja områdesledningen med operativ koordinering, förvaltning och uppföljning av verksamheten. Kansliet samordnar sakfrågor, stödjer verksamhetsgrenar och polisområdet i stort.

Nu söker vi en lokalsamordnare till PO Stockholm nords kansli, beläget i Solna

Arbetsbeskrivning

Som lokalsamordnare blir du en nyckelfunktion i polisområde Stockholm Nords lokalförsörjning. Du kommer att arbeta över polisområdet, samt tillsammans med främst regionen och lokalförsörjningsenheten på Ekonomiavdelningen i utvecklingen av verksamhetsanpassade lokaler.
Du kommer att ansvara för att lokalbehovet som ska till lokalförsörjningsenheten administreras via behovsanmälningar samt utveckla och implementera verksamhetens lokalstrategi.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Hålla i polisområdets lokalforum
  • Vid behov delta i styrgrupper och leda arbetsgrupper för större lokalprojekt som berör Stockholm Nord.
  • Samarbeta med regionens, polisområdenas och enheternas lokalsamordnare.
  • Samarbeta med lokalförsörjningsenhetens förvaltare.
  • Sammankalla och hålla ihop processerna vid lokalförändringar av enklare art inom området.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • Akademisk examen som arbetsgivaren anser relevant, svensk polisexamen i enlighet med Polisförordningen (2014:1104) , eller på annat sätt förvärvad erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig
  • Kunskap om lokalers utformning
  • I närtid förvärvat kunskap om fysisk och ergonomisk arbetsmiljö
  • Projektledarkompetens eller erfarenhet av projektledning
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

  • Det är meriterande om du även har:
  • Kännedom om polisens organisation och verksamhet
  • God kunskap om arbetsmiljölagstiftningen
  • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter där du sammanställer information, skapa prioriteringslistor och vana av att arbeta efter prioriteringar
  • Arbetslivserfarenhet av att genomföra föredragningar/presentationer i olika forum

Personliga egenskaper
Lokalsamordning innebär att arbeta med långa tidsperspektiv kombinerat med lokalfrågor som behöver lösas ut på kort sikt. Du behöver därför ha strategisk förmåga tillsammans med förmågan att se samband och sammanhang. För att trivas i rollen behöver du ha också hög integritet och kunna arbeta självständigt och strukturerat.
Verksamhetsförståelse för anpassning av lokalers utformning är viktig att skaffa sig vid respektive projekt. Du behöver därav ha god samarbetsförmåga, vara relationsskapande och orädd för att knyta nya kontakter. Du behöver ha förmågan att se lokalers förutsättningar för vårt verksamhetsuppdrag, medarbetarnas arbetsmiljö och medborgarnyttan.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper

Kontaktpersoner

Minna Kinnunen, HR-konsult
010-5637628
minna.kinnunen@polisen.se

Mika Eskelinen, Rekryterande chef
mika.eskelinen@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare för Polisförbundet, ST, SACO och SEKO nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Arbetsort: Solna
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Lokalsamordnare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg